Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ställ din fråga här

Telefonbanken

Öppettider033-10 50 60 val 3

Digital Support

Dygnet runt0771-97 75 12

Spärrservice

Dygnet runt08-411 10 11

Det är enkelt att kontakta oss!

Personlig Service är öppen 7 till 21 måndag till fredag samt 12 till 15 lördag och söndag. Självbetjäning är öppen dygnet runt. Ring 033-10 50 60.

Nyhet! Nu kan du identifiera dig med Mobilt BankID.

Anslut dig i Internetbanken

Anslut dig i internetbanken

Anslut dig på kontor

Anslut dig på kontor
Stäng
 

Få en ekonomisk genomgång

Du får hjälp av våra rådgivare att gå igenom din ekonomi och får förslag på om något kan bli bättre. Det kan vara allt från bolån och försäkringar till sparande och pension. Vi hjälper dig gärna med hela din ekonomi.

Vill du veta mer? Bläddra vidare!

Få hjälp med vardagsärenden

Behöver du hjälp med kortet, vill du ha vägledning i internet- eller mobilbanken eller har du andra frågor om din vardagsekonomi? Hör av dig till oss.

Gör ärenden själv

Snabba ärenden fixar du själv dygnet runt genom att välja 1 Självbetjäning. Du kollar saldo, gör överföringar och laddar kontantkortet till mobilen.

Fler digitala tjänster

Vi har fler smarta digitala tjänster som komplement till telefonen. Bland annat internetbanken, där du betalar räkningar, tecknar försäkringar och ser över dina lån när det passar dig. I mobilbanken gör du många av de ärenden som du normalt gör i internetbanken, direkt i mobilen eller i surfplattan när det passar dig bäst.

Pris

Vår telefontjänst för Privat kostar ingenting. Du betalar till din teleoperatör för uppkoppling och samtalstid. För vissa tjänster betalar du ett pris, till exempel aktiehandel och utlandsbetalningar.

Så här fungerar vår telefontjänst

Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.

  • Vanliga tjänster i självbetjäningen

  • Köp och sälj fonder

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod?

    Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer. Du kan även legitimera dig med Mobilt BankID.

  2. 2

    Jag har glömt min kod, vad gör jag?

    Du skaffar en ny kod i internetbanken, under Tillval – Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.


  3. 3

    Hur säkert är det att göra bankärenden via telefon?

    För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod eller med ditt Mobila BankID.

  4. 4

    Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

    Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.

Kontakta oss

Behöver du hjälp? Ring 033-10 50 60

Personlig Service är öppen 7-21 måndag till fredag samt 12-15 lördag och söndag.
Självbetjäning är öppen dygnet runt.

Vi har fler vägar in till banken

Det finns flera vägar till en enklare kontakt med banken.
Här är olika appar och tjänster som kan göra din vardag enklare.

Appen privat

Appen företag

Internetbanken

Mobilt BankID

Mobilbanken iPad

Stäng Skriv ut